3 Idei simple pentru un WEBINAR captivant
Am participat la webinarii sau cursuri online care mi-au atras atenția prin conținutul lor. Le-am asteptat cu interes, m-am pregătit dornică să învăț. Unele m-au tinut atentă pentru mult timp, cu alte ocazii mintea îmi zbura frecvent către activități mai interesante, iar alteori mi s-a întâmplat să adorm liniștită, mângâiată de vocea domoală a prezentatorului… Care sunt acele secrete care fac un webinar atractiv și o comunicare virtuală mai eficientă? Cum se pot sparge barierele virtuale pentru a transmite un mesaj viu, atractiv, de neuitat?
- Conectarea. Chiar dacă poate părea simplă prezentarea unui webinar datorită expunerii indirecte la un public „invizibil”, conectarea este prima barieră. Cum să transmiți mesajul tău dincolo de cuvinte unui public pe care nu îl vezi și nu îl cunoști? Cum să cucerești mintea preocupată de un întreg univers ce se deschide cu un simplu click, în același timp în care tu vorbești? „Ce câștig și ce pierd?” se întreabă participantul și ar vrea să afle încă de la început răspunsul la aceste întrebări. O voce clară și expresivă care degajă energie, un zâmbet sigur și un mesaj direct sunt convingătoare pentru a câștiga atenția publicului, și pentru a transmite indirect „sunt aici pentru că am să-ți spun ceva ce sigur te ajuta. Ai de câștigat dacă mi te alături!”. Convinge-l indirect să renunțe la chat-ul personal sau postările infinite de pe Facebook.
- Interacțiunea și implicarea. Odată ce ai convins că spui lucruri interesante, cu pasiune, cum menții interesul și atenția pentru mai mult timp pentru publicul ascuns după laptop? Greu lucru atunci când vorbește o singură persoană. Pauzele la fiecare 5-7 minute pentru feedback și întrebări sunt ca gura de oxigen într-o sală plină. Implicarea participanților invitați să-și exprime experiența proprie în legătură cu tema prezentată este binevenită, pentru eficientizarea comunicării. Un interviu cu un mesaj de succes, ar fi iarăși o idee utilă. Dacă toate aceste puncte sunt prezentate dinainte (și reamintite pe parcurs) ora n-ar mai fi atât de lungă și de plicticoasă.
- Transmite emoții. Oricât de interesante sunt informațiile, publicul reține emoțiile pe care le transmiți și cum s-a simțit când te-a ascultat. Pentru că în mediul virtual, limbajul non-verbal nu poate fi folosit ca într-o prezentare face-to-face, atunci exprimă emoțiile prin tonul vocii sau prin cuvinte.
Și în final, înregistrază-te și încearcă să vezi dacă tu ai răbdare să urmărești timp de o oră ce ai spus. E captivant sau e un bun somnifer?
Sursa foto: www.google.com
Articol scris de Luminița Ciobanu
Luminița Ciobanu este Content Manager la Public Speaking School. Absolventă a Universității Naționale de Muzică din București (Muzicologie) și a unui doctorat în domeniu, are o experiență de peste zece ani în domeniul editorial (redactor) și didactic (profesoară de pian). S-a alăturat echipei Public Speaking School prin programul de Internship demarat de Amalia Sterescu începând cu luna noiembrie 2014.