Adaptarea la audienţă e foarte importantă în livrarea unui mesaj

emotion_public_speaking

 

Next Speaker!: Doamna Sterescu, aţi participat, în calitate de speaker, la o serie de evenimente de impact precum Zilele Biz sau Forumul Management360. Ce v-a determinat să participaţi la aceste evenimente?

Amalia Sterescu: Am acceptat cu mare plăcere toate invitaţiile de a vorbi în faţa unei audienţe, pe arii unde expertiza mea a stârnit interesul participanţilor. Experienţa mea de 13 ani de leadership în furnizarea de servicii de suport şi vânzare prin telefon, expertiza mea în înţelegerea comportamentului de business al clienţilor din 51 de ţări din întreaga lume, cu toate fineţurile interculturale, capacitatea de a îmi exercita leadership-ul şi în afara României, în locaţii consacrate de outsourcing, ca India sau China, toate laolaltă mi-au dat impulsul de a împărtăşi, de a transmite mesaje, de a stârni curiozităţi şi – de ce nu?! – de a crea experienţe de învăţare unor audienţe noi din mediul de business sau cel studenţesc.

Next Speaker!: Care a fost cea mai mare provocare în susţinerea unui discurs?

Amalia Sterescu: În general, sunt mai multe tipuri de provocări ce ţin de ţinerea unui discurs: înţelegerea prealabilă a audienţei, anticiparea potenţialelor întrebări, concentrarea pe mesaje cheie, garnisirea mesajului cu exemple relevante, bine alese – care de cele mai multe ori rămân în memoria audienţei mai pregnant decât orice altă informaţie statistică sau pur teoretică, asortarea tematicii prezentate cu gama de subiecte pe care se concentrează evenimentul, încadrarea în timpul alocat şi, poate cel mai important, alocarea timpului necesar de pregătire al acestor intervenţii.

De aceea, consider că fiecare ieşire la rampă este şi trebuie să fie o provocare, indiferent dacă faci asta ocazional sau ca şi activitate permanentă, căci miza e mereu aceeaşi: transmite un mesaj, fă ca acel mesaj să rămână în mintea audienţei, sădeşte acolo ceva ce poate crea altceva mai bun pentru business-ul auditoriului sau chiar al tău personal.

Îmi amintesc de o situaţie când echipa mea trecea printr-un moment dificil, aveam un target de ordinul sutelor de milioane de dolari ce trebuia livrat necondiţionat, indiferent de constrângeri. Mi-a revenit îndatorirea să ţin un mesaj motivaţional în faţa unui grup de 300 de coechipieri, un mesaj care avea ca rol să menţină concentrarea echipei pe ce era important, să le ridice moralul şi gradul de motivaţie. Cred cu tărie că a te transforma din public speaker în motivational speaker e un salt important, care necesită un plus de competenţe şi talent. M-am documentat învăţând din speach-uri motivaţionale celebre, am selectat abordarea şi mesajele cele mai potrivite, am exersat, am nuanţat, am cerut feedback şi în final, am livrat. Rezultatul a fost unul pe măsură: mobilizare generală, entuziasm şi depăşirea target-urilor propuse!

Next Speaker!: Se spune că orice speaker are un model pe care îl urmează. Care sunt modelele dumneavoastră, atât din punct de vedere al oratoriei, dar şi al activităţii profesionale?

Amalia Sterescu: Ca stil, prefer stilul degajat al speakerilor americani, naturaleţea şi talentul lor de a istorisi cu tâlc. Nu m-am fixat pe anumite persoane ca modele în public speaking, încerc să iau de la fiecare ce mi se pare interesant ca tehnică, limbaj nonverbal sau mesaj. În ceea ce priveşte modele de leadership în activitatea mea profesională, cu siguranţă Oracle este o pepinieră largă şi sunt o serie de Sr. Leaderi cu care vin în contact, direct din boardul de conducere, ce pentru mine reprezintă un exemplu bun de leadership.

Next Speaker!: Aţi participat la conferinţe organizate de asociaţiile studenţeşti. Care sunt cele mai relevante diferenţe între un discurs în faţa studenţilor şi unul în faţa unei comunităţi de afaceri?

Amalia Sterescu: Adaptarea la audienţă e foarte importantă în livrarea unui mesaj către o comunitate de profesionişti în devenire. Înţelegerea prealabilă a nevoilor acelei comunităţi, asezonarea speech-ului cu exemple relevante pentru activitatea lor, ghidarea lor în carieră prin folosirea unor exemple personale sau din experienţa relevantă a altor profesionişti – toate constituie un amalgam ce pot face mesajul către o astfel de comunitate relevant, eficace, plin de învăţăminte.

Next Speaker!: Activitatea dumneavoastră profesională este atât impresionantă, cât şi motivantă, şi pe blog-ul personal oferiţi coaching pentru tineri profesionişti. Care a fost determinarea în a oferi astfel de soluţii?

Amalia Sterescu: Mărturisesc că sunt pasionată de coaching şi sper să devin, în viitorul apropiat, prin studii aprofundate de specialitate, un coach mai bun atât pentru leaderii din echipa mea, dar şi pentru alte segmente. Mărturisesc că am o pasiune în a-i ghida, în limita timpului meu disponibil, pe tinerii la început de drum sau pe managerii aflaţi la începutul carierei lor manageriale sau pe senior leaderii prinşi în labirinturile corporatiste, dornici de o schimbare. Deopotrivă, sunt pasionată să fac coaching pe subiecte de leadership, outsourcing, globalizare sau “intercultural sensitivity”. Determinarea rezidă în nevoia de a mă folosi la alt nivel de experienţa acumulată pe partea de leadership a unor echipe multiculturale diverse şi tinere – simt că pot dărui altora din experienţa acumulată şi o fac cu motivare şi plăcere.

Sursa: http://www.speakersbureau.ro

 

Calendar Cursuri Public Speaking School
2024