Cum îți crești brandul personal prin public speaking

În societatea competitivă și digitalizată în care trăim, brandul personal este mai vizibil ca oricând, iar atenția pentru propria imagine devine un element esențial pentru diferențiere. Investim în brandul personal, pentru că imaginea vinde și ne ajută să câștigăm vizibilitate în fața potențialilor clienți, a angajatorului sau chiar a grupului de prieteni.

 

Cum putem folosi însă public speaking-ul pentru a ne consolida brandul personal? Un prim aspect este reprezentat de:

1. Menținea contactului vizual cu audiența ta

Când te lași copleșit de emoții, e foarte posibil să nu mai menții contactul vizual cu sala, element care îți poate afecta credibilitatea în fața audienței tale. Comunicarea nonverbală ne spune că absența contactului vizual denotă lipsă de încredere în propria persoană sau în ceea ce spui.

Așadar, menținerea contactului vizual cu sala sporește atât încrederea acestora în mesajul prezentat, cât și în propria-ți personă, iar un brand personal puternic este cel care câștigă încrederea oamenilor cărora li se adresează.

2. Zâmbește

Un zâmbet nu a omorât pe nimeni niciodată, nu-i așa? O atitudine pozitivă, relaxată este cea care ajută la consolidarea brandul personal în fața audienței tale. Oamenilor nu le plac fețele crispate care trădează o seriozitate intimidantă sau plictiseală față de subiectul abordat.

 În schimb zâmbetul este cel care poate face diferența dintre un speaker bun și un speaker carismatic. Zâmbetul este cel care îi câștigă pe oameni de partea ta, le câștigă încrederea acestora și le oferă o stare de bine. Zâmbetul comunică despre brandul tău faptul că ești încrezător în ceea ce spui și ești entuziasmat de ceea ce le oferi oamenilor.

3. Pune întrebări în sală

Comunicarea este cea care stă la baza construirii unui brand personal autentic și puternic, așa că nu te sfii să comunici cu audiența ta. Oamenii se plictisesc repede la monologuri, deci ai grijă să menții interesul sălii prin întrebări care îi pot provoca.

Atunci când adresezi întrebări sălii, te arăți interesat de opinia celor prezenți, aspect care denotă faptul că le prețuiești părerea și îți adaptezi mesajul audienței tale.

În final, când vorbești în public fii conștient de faptul că involuntar sau nu, comunici elemente ale brandului tău personal. Îți poți îmbunătăți simțitor imaginea prin public speaking sau o poți distruge considerabil, dacă nu acorzi suficientă atenție aspectelor de mai sus.

Tu ce alegi?

Articol scris de Cătălina Ciobanu

Cătălina Ciobanu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice-SNSPA și este  Manager Public Speaking School. Pasionată de personal branding și leadership, se află mereu în căutarea experiențelor care să o dezvolte. Scrie din pasiune cu pasiune pe www.catalinaciobanu.ro și acceptă fiecare provocare ca pe o oportunitate.

Calendar Cursuri Public Speaking School
2024